فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران منتشر گردید

فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران منتشر گردید آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران در دو بخش رقابتی و غیررقابتی و با درونمایه ˮبی کرانگیˮ منتشر گردید.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا متن این فراخوان که در سایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شده، به شرح زیر است:
«انجمن هنرمندان سفالگر با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران را در آبان و آذر ماه ۱۴۰۳ به مدت سه هفته، در شهر میبد برگزار می نماید.
این دوسالانه با هدف پرداختن به قابلیت های رسانه سرامیک و همین طور توجه به بیان شخصی هنرمندان، درونمایه «بی کرانگی» را در نظر گرفته است. پس دبیرخانه دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران از تمامی هنرمندان در شاخه های مختلف دعوت می کند باتوجه به شرایط و درونمایه دوسالانه در این رویداد شرکت کنند.»
درونمایه دوسالانه (بی کرانگی) درونمایه این دوسالانه اینچنین شرح داده شده است «سنت های فرهنگی و هنری هر سرزمین در پس رویدادهای اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود شکل گرفته و پایدار شده اند. این کنش ها، رسوم و مناظر گوناگون، در بن جان هر فرد رخنه کرده و بر رفتارها و انتخاب های وی اثر می گذارند. هنرمند بمنظور خاستگاه اثر هنری، از تجربه های شخصی خود و کهن الگوهای زیسته قبل از خود استفاده کرده، اما در ایجاد اثر هنری با فضایی بی کران از خلاقیت و تجربه های نو رو به رو است، فهم این بی کرانگی همچون چالش های انسان معاصر است.
بی کرانگی را می توان حالت یا چگونگی امر بی کران دانست، این بی کرانگی در مقابل کران مندی معنا پیدا می کند. در طول تاریخ، انسان نوعی از هر دو نگاه را به جهان فیزیکی و متافیزیکی داشته است. همان میزان که کران مندی به انسان حس امنیت و نظم برای تعریف رویدادهای پیرامون خودرا می دهد، در مفهوم بی کرانگی با وجود عدم صورت بندی و ایجاد وهم از هستی ناپیدا، می توان نمود آزادی و خلاقیت برای ساخت جهانی نو رامشاهده نمود.
دوسالانه دوازدهم هنر سرامیک باتوجه به خاستگاه های فرهنگ بومی و در پس رخدادهای اجتماعی شکل گرفته، همسو با جامعه درحال تغییر، بدنبال نوآفرینی و نمایش نگاه های دیگرگون در هنر سرامیک معاصر است.»

اهداف دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران
اهداف این دوسالانه ایجاد فضای مناسب برای بروز تمامی رویکردها در هنر سرامیک معاصر ایران، پرداختن به مؤلفه های فرهنگی و اقلیمی ایران خصوصاً استان یزد ـ شهر میبد، در امتداد خلق آثار مکان ویژه، ایجاد بستری مناسب در راستای حمایت صنعت سرامیک از هنرمندان حوزه هنر سرامیک ایران و بررسی سیر تحولات هنر سرامیک معاصر ایران از دوسالانه یازدهم تا حالا عنوان شده است.
دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران در بخش رقابتی و غیر رقابتی انجام خواهد شد.



1403/03/10
11:17:31
5.0 / ۵
366
تگهای خبر: خلاقیت , سایت , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,762
بازدید دیروز: 4,230
هفته اخیر: 35,991