صبح فردا

خنیاگر خراسان شمالی روی دستان مردم تشییع می شود

خنیاگر خراسان شمالی روی دستان مردم تشییع می شود به گزارش آتلیه دات کام، خراسان شمالی «فرامرز رستمی» خنیاگر خراسان شمالی و از تبار لولاچی ها ساعت ۱۰ بامداد فردا (۲۵ مهر ماه) از خانه هنری اش، تالار گلشن روی دستان مردم تشییع می شود و در قطعه نام آوران جاوید آرام می گیرد.


موسیقی در خانواده استاد فرامرز رستمی میراثی نبود، اما او به واسطه علاقه ای که به موسیقی داشت در این وادی قدم گذاشت؛ به خوبی حضور بخشی ها را درک و از محضر حسن بخشی، علی بابا رستمی، سلطان رضا بخشی (ولی نژاد) بهره برد و شاگردان بزرگی را هم چون مظفر حمیدی و علی محمد شریف تربیت کرد.
استاد فرامرز رستمی اولین فردی بود که بخشی ها را گردهم جمع می کرد و نه تنها به آنها شعر، بلکه محتوا و بن مایه موسیقی را آموزش می داد.
از دیگر خصوصیت های این بزرگمرد موسیقی مقامی استان میتوان به جمع کردن بخشی ها با سبک، لحن و صدای متفاوت در کنار هم و شکل دادن کارگروهی اشاره نمود.
خانه فرامرز رستمی مکتبخانه بخشی های بجنورد و محفلی برای خیلی از بخشی ها هم چون مختار زنبیل باف و سهراب محمدی بود.
او مردی از نسل و تبار لولوچی ها بود که در چاووش خوانی، مداحی و نوحه سرایی و سرودن شعر و موسیقی مقامی تبحر داشت و خصوصیت منحصربه فرد او، مناسب خوانی و متناسب خوانی بود که بشدت روی آن تاکید می شد.
استاد فرامرز رستمی ۲۳ مهر ماه در سن ۸۱ سالگی براثر بیماری درگذشت. این هنرمند بجنوردی سال قبل در شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در قسمت «ترانه خوانی» موفق به دریافت درجه یک هنری شد.



منبع:

1403/07/25
09:56:01
5.0 / ۵
11
تگهای خبر: آموزش , جشن , جشنواره , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,662
بازدید دیروز: 5,273
هفته اخیر: 38,246