برای ایجاد یک چیز انتزاعی، شما باید با چیزی واقعی شروع کنید. نقاشان هنر انتزاعی را با استفاده از ابزارهای واقعی ایجاد می کنند: رنگ، زیرلایه، قلم مو یا سایر ابزارهای نقاشی، و تخیل.
عکاسان از ابزارهای مختلف استفاده می کنند، اما یک تفاوت مهم تر این است که هنرمند به طور اجتناب ناپذیر از واقعیتی که انتزاع در کار نهایی از آن نشأت می گیرد، آگاه است. با این حال، نقطه نظر بیننده یکسان است، چه قطعه هنری یک نقاشی انتزاعی باشد و چه یک عکس انتزاعی.
دوربین و تخیل شما تنها محدودیت های شما در مورد نحوه ایجاد هنر انتزاعی هستند. در زیر من چند ایده ساده را ذکر می کنم که می توانید با آنها شروع به آزمایش کنید، چون امیدوارم که تا کنون به اندازه کافی علاقه مند شده باشید که بخواهید
عکاسی طبیعت انتزاعی را امتحان کنید. برای این که روشن شود، تمام این نکات برای هنر انتزاعی نیز کاربرد دارند، که هیچ ارتباطی با
عکاسی طبیعت ندارد، اما اینها بر هنر انتزاعی تمرکز دارند که ریشه در
عکاسی طبیعت دارد.
۱- فاصله
خیلی نزدیک شدن به چیزی یا دور شدن از آن راه های خوبی برای ایجاد انتزاع هستند. ما اغلب از این دید در زندگی روزمره خود استفاده نمی کنیم، بنابراین به آسانی می توان آنچه را که ثبت شده از آنچه که از قبل شناخته شده است (آشناست) جدا کرد.
این یک نمونه از حوزه
عکاسی ماکرو است:
و یک عکس انتزاعی که از مزیت یک پرسپکتیو دور غیر معمول بهره می برد:
۲- فوکوس
تنها به این دلیل که چیزی انتزاعی است به این معنی نیست که باید مات یا نامعلوم باشد، بلکه بازی کردن با فوکوس مطمئنا راهی برای انتزاعی کردن یک صحنه است. این امر مستلزم این است که از فوکوس دستی استفاده کنید.
با بستن یکی از چشم های خود یا از وضوح خارج کردن آنها، می توانید ایده ای از آنچه که صحنه ممکن است به صورت یک تصویر خارج از فوکوس به نظر برسد، به دست آورید. از آن برای پیدا کردن یک صحنه جالب استفاده کنید – تنها به این دلیل که چیزی خارج از فوکوس است به این معنی نیست که جالب است! با محیط اطراف خود کار کنید، و همچنین سعی کنید آن را با حرکت ترکیب کنید (نکته بعدی را ببینید).
۳- زمان
در
عکاسی، زمان همیشه عنصر کلیدی است، و
عکاسی انتزاعی هم استثنا نیست. با ترکیب یک زمان نوردهی انتخاب شده با کمی حرکت، می توانید آثار هنری انتزاعی واقعا جالبی ایجاد کنید. زمان نوردهی شما می تواند هر چیزی از کسر کوچکی از ثانیه تا چندین دقیقه (یا حتی طولانی تر)، و از لحاظ حرکت، می تواند حرکت سوژه (به عنوان مثال، نقاشی با نور)، یا حرکت
دوربین (به عنوان مثال، حرکت عمدی دوربین) باشد.
نتیجه گیری
برای عکاسان تازه کار، امتحان کردن
عکاسی انتزاعی یک راه عالی برای شناخت
دوربین و آزمایش تکنیک های
عکاسی مختلف است: استفاده از فوکوس دستی، نقاشی با نور، حرکت عمدی
دوربین، و بسیاری تکنیک های دیگر. برای عکاسان پیشرفته تر، راه سرگرم کننده ای برای کشف و گسترش هنرتان و امتحان کردن چیزی جدید است.
نویسنده: هانله لوتیسلا ال شاوک (Hannele Luhtasela-el Showk)