اعلام جزئیات ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد

اعلام جزئیات ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد آتلیه دات کام: دبیر اجرائی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد از جزئیات برگزاری این دوره بصورت حضوری آگاهی داد و علاقمندان تنها تا پایان مردادماه می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال فیلم اجراهای خود در قالب لوح فشرده اقدام نمایند.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، دبیر اجرائی جشنواره مهدی مساح بیدگلی (استاد دانشگاه، عضو هیئت مدیره کانون مدرسان خانه موسیقی ایران و رییس هیئت مدیره خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد) در خصوص ارسال آثار به دبیرخانه اظهار داشت: ثبت نام ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی استاد امیرجاهد در دو بخش «دونوازی» و «گروه نوازی» تا پایان مردادماه سال جاری ادامه داشته و این تاریخ به سبب انجام داوری های مرحله اول و دوم در شهریورماه، به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. دبیرخانه­ های جشنواره، خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و همین طور خانه موسیقی ایران است. علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام حضوری نیز اقدام نمایند.
وی ادامه داد: طی جلسه ای که در دوره ی جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران با مدیرعامل انجمن، محمدعلی مرآتی داشتیم، قرار شد در دوره بعدی جشنواره، یعنی هفتمین دوره، ثبت نام بوسیله سامانه «بامک» صورت گیرد و علاقمندان بتوانند آثار خودرا به این صورت به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
وی در مورد محل دبیرخانه ششمین دوره جشنواره توضیح داد: خانه موزه دکتر محمد معین و استاد امیرجاهد، منزل شخصی این دو چهره برجسته عرصه فرهنگ و هنر بوده و دکتر معین داماد استاد امیرجاهد بودند و منزل این دو عزیز در کنار هم بوده است. هم اکنون این مکان به عنوان خانه موزه و مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات و خوشنویسی فعالیت دارد. البته شرکت کنندگان می توانند آثارشان را به دبیرخانه دیگر جشنواره یعنی خانه موسیقی ایران نیز تحویل دهند.
بیدگلی در مورد نحوه ثبت نام اشاره کرد: شیوه ثبت نام بدین شکل است که شرکت کنندگان باید بعد از مطالعه بخشنامه جشنواره، فیلم گرفته شده از قطعه اجرائی خود بصورت دونوازی و یا گروه نوازی خارج از فضای استودیویی و بدون افکت و فایل عکس پرسنلی به تعداد افراد نوازنده در قالب لوح فشرده را به همراه فرم ثبت نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ ذکر شده در بخشنامه، به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال کننند. بخشنامه جشنواره، فرم های ثبت نام نیز در سایت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد قرار دارد.
دبیر اجرائی جشنواره در آخر درباب داوری مرحله اول و دوم بیان کرد: در نیمه اول شهریورماه داوری مرحله اول با عنایت به فیلم ارسالی متقاضیان، صورت خواهد گرفت و نتایج اعلام می شود. در تاریخ های ۲۵ و ۲۶ شهریور از ساعت ۹ بامداد تا ۹ شب نیز داوری مرحله دوم در برج آزادی تهران برگزار می شود و تمام شرکت کنندگان قطعات خودرا حضوری مقابل داوران اجرا خواهند کرد.
در این دوره از جشنواره نیز علاوه بر رتبه ­های اول تا سوم و شایسته تقدیر، بخش استعدادهای درخشان که از برنامه ­های ویژه این جشنواره است، انجام خواهد شد. در این بخش، نفرات برتر به مدت ۲ سال مورد حمایت قرار خواهند گرفت که این حمایت شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه کتاب های آموزشی بصورت رایگان، برگزاری کارگاه های تخصصی بصورت رایگان، تهیه موزیک ویدیو های مختلف جهت معرفی این افراد در فضای مجازی، جایزه نقدی، لوح و تندیس و... است.
این دوره از جشنواره، از طرف خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و همین طور شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می گیرد.




منبع:

1403/05/15
15:24:25
5.0 / ۵
263
تگهای خبر: آموزش , استودیو , تخصصی , تندیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 8,523
بازدید دیروز: 4,970
هفته اخیر: 48,932