درباره ایوان آیوازوفسكی

نقاش دریاها را بشناسید

نقاش دریاها را بشناسید به گزارش آتلیه دات کام، هنرمندان زیادی دریا را نقاشی کرده اند، اما فقط «ایوان آیوازوفسکی» بود که خویش را به صورت کامل وقف این موضوع کرده بود. وی در طول زندگی خود هزاران تابلو نقاشی با مبحث دریا خلق کرد؛ طلوع و غروب آفتاب بر فراز دریا، طوفان، سکوت، لاشه کشی و نبردهای دریایی از مضامینی بودند که در نقاشی های وی به چشم می خوردند. در این گزارش شما را به جهان مواج «ایوان آیوازوفسکی» می بریم.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، «ایوان آیوازوفسکی» ارمنی تبار اهل «فئودوسیا» شهری واقع در دریای سیاه بود و میتوان درک کرد که چرا دریا به منبع الهام او برای خلق نقاشی هایش تبدیل گشته است.
«آیوازوفسکی» در سنین پایین توانایی های موسیقی قابل توجهی از خود نشان داد. او بدون هیچ کمکی نواختن ویولن را به خوبی یاد گرفت و اگر در نقاشی مستعد نبود، شاید جهان آیوازوفسکی را بعنوان یک موسیقیدان مشهور می شناخت.
البته که توانایی های هنری او مشهود بود. «آیوازوفسکی» در سن کم و به رغم این که هنوز به سن لازم نرسیده بود (او ۱۴ساله بود)، وارد آکادمی امپراتوری هنر شد. مدیر وقت آکادمی فقط با تماشای یکی از نقاشی های آیوازوفسکی با ورود او به آکادمی موافقت نمود.
«وداع» اثر «ایوان آیوازوفسکی»


منبع:

1403/06/06
09:20:14
5.0 / ۵
187
تگهای خبر: قاب , موسیقی , نقاشی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 8,488
بازدید دیروز: 4,970
هفته اخیر: 48,862