پیام سالاری به جشنواره جوان

پیام سالاری به جشنواره جوان آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: محمود سالاری ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ پیام خودرا به هفدهمین ملی جشنواره موسیقی جوان ارسال کرد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، متن پیام وی به این شرح است:
«به نام خدا
بی شک داشته ها و نمودهای ِ فرهنگی و هنری هر ملّتی، جلوه گاه روشن تفکّرات، باورها و آرمان های آن ملّت است و بر این پایه، فرهنگ آیینی و هنر تعالی بخش ایران اسلامی، آیینه ای تمام نما از روحیّه، اندیشه و ذوق و مرامی است که ساکنان این سرزمین پرمهر، برای دعوت خود و همگان به ارزش های انسانی و امیدواری های پیش برنده انسانی و نگاه های سازنده ایمانی، داشته و دارند.
در این رهگذر، جشنواره موسیقی جوان در ضمن شانزده نوبت برگزاری خود، تلاش نموده است تا ضمن ارائه باز تعریفی از ظرفیّت های نهفته در هنر دیرپای این سرزمین و روایت رسایِ پیام انقلاب اسلامی، همیشه با نگاهی مسئولت پذیر و آگاهانه، در جستجوی جوانه زدن در هواهایی تازه تر باشد که بتوان در فضای متفاوت آن، به خلّاقیّت و نوآوری های بیش از پیش و البته ریشه دار، رسید و هر دوره، نسبت به دوره پیشین، جوان تر شد و نشان داد که جوان بودن ِ ماهیّت جشنواره و نوخاستگی ِبرگزیدگان آن، هیچ گاه منافاتی با قرار گرفتن در بالاترین سطح تخصّصیِ تولیدات و اجرای ساخته ها در اوج پختگی، نداشته و کاروان پُرشکوهِ آواهایش، به پشتوانه لطف خدا، هر سال با وقارتر و فراگیرتر از پیش، به تجمّل می نشیند و به جلالت می رود.
جلالت و کمالی که با رعایت اصل مرکزی شناسایی و معرّفی استعدادهای برتر موسیقایی از سراسر کشور، در هر نوبت برگزاری، عمق حرفه ای و گستره حضور بیشتری یافته است. این گسترش کیفی در تولیدات هنری و توسعه کمّی به دورترین نقاط ایران اسلامی، همان تحقّق موثّرِ عدالت هنری ای است که «هفدهمین جشنواره ی ملّی موسیقی جوان» در حصولِ به آن، توفیقی چشمگیرتر از دوره های پیش داشته است.
بدین اعتبار، تلاش تمامی همکارانم در دفتر موسیقی و اساتید همراه را که با نگاه گشایشگر صاحب نظران و هنرمندان ارزشمندِ جوان این عرصه به طیّ مراحل مختلف این رخداد ملّی، از فراخوان تا گزینش و داوری و اجرای آثار منتخب منتهی گردید، ارج نهاده و بهره گیری از فرصت های عزیز معنوی و هم افزایی های هنری این رویداد بی بدیل را برای حاضرین در صحن این جشنواره، از درگاه خداوند متعال، خواهانم.


1403/06/27
10:51:03
5.0 / ۵
34
تگهای خبر: جشن , جشنواره , فرهنگ , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,558
بازدید دیروز: 5,654
هفته اخیر: 42,880