مرگ پیانیست سینما!

مرگ پیانیست سینما! به گزارش آتلیه دات کام، یانوش اولینیچاک ـ موسیقیدان اهل لهستان ـ که اجرای قطعات را در فیلم برنده اسکار «پیانیست» بر عهده داشت، در سن ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، یانوش اولینیچاک، موسیقیدان و معلم لهستانی و نوازنده پیانو در فیلم «پیانیست» ساخته برنده اسکار رومن پولانسکی در سال ۲۰۰۲ بود که در فیلم نوازندگی پیانو را در تمامی صحنه های کلوزآپی که دست های آدرین برودی (بازیگر اصلی فیلم) را نشان می دهد، بر عهده داشت.
در این اطلاعیه ای که از جانب خانواده اولینیچاک انتشار یافته، آمده است که «حساسیت فوق العاده موسیقایی او بخصوص در تفاسیر موسیقی فردریک شوپن، شهرتی بین المللی را برای او به ارمغان آورد.»
به گزارش گاردین، اولینیچاک در ۲ اکتبر ۱۹۵۲ در وروتسوال لهستان متولد شد و یادگیری پیانو را در ۶ سالگی پیانو شروع کرد. وی در ورشو، پاریس و اسن تحصیل کرد.
حرفه بین المللی اولینیچاک در سال ۱۹۷۰ آغاز شد، زمانیکه او تنها ۱۸ سال داشت و برنده هشتمین مسابقه بین المللی پیانو فردریک شوپن در ورشو شد. او شباهت فیزیکی هم به آهنگساز دوران رمانتیک داشت، خصوصیت ای که سبب شد اولینیچک نقش شوپن را در فیلم «یادداشت آبی» ساخته آندری زولاوسکی در سال ۱۹۹۱ هم بازی کند.
اولینیچاک در سال ۲۰۰۲، قطعات پیانو را برای فیلم «پیانیست» ساخته رومن پولانسکی ضبط کرد. دستان او درحال نواختن پیانو در این فیلم دیده می شود که پولانسکی برای آن اسکار بهترین کارگردانی و آدرین برودی جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.
اولینیچاک سال ها بعنوان یکی از اعضای هیئت داوران مسابقات پیانوی شوپن حضور داشت. الکساندر لاسکوفسکی، سخنگوی موسسه ملی فردریک شوپن، گفت«از مرگ اولینیچک عمیقاً متأسف شده ایم. او یکی از برجسته ترین نوازندگان معاصر موسیقی شوپن و معلمی فوق العاده در سازهای تاریخی بود.»


1403/08/03
09:41:40
5.0 / ۵
10
تگهای خبر: پیانو , سینما , مسابقه , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,114
بازدید دیروز: 7,116
هفته اخیر: 50,028