اجرای ۱۰ گروه سرود با ارکستر زنده در دومین روز جشنواره سرود فجر

اجرای ۱۰ گروه سرود با ارکستر زنده در دومین روز جشنواره سرود فجر آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: دومین روز اجراهای جشنواره ملی سرود فجر با حضور گروه ها، داوران، مسئولان هنری کشور و مخاطبان اجرا شد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، رقابت نهایی این رویداد ملی از جمعه ۲۳ شهریور کار خودرا شروع کرد و اجراهای روز دوم شنبه ۲۴ شهریور، با حضور ۱۰ گروه سرود در بخش اجرای صحنه ای در تالار رودکی انجام شد.
چهار داور این جشنواره مجید اخشابی، حامد عسکری، شهلا میلانی و سیدجواد هاشمی به جوانب مختلف اجرای گروه ها نظارت و داوری کردند.
همین طور در کنار داوران، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، امیرحسین سمیعی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ) و حامد جلیلی (مدیر دفتر سرود) به تماشای اجرای گروه ها نشستند.


نوازندگان ارکستر برای همراهی گروههای سرود به رهبری آرمان مهربان روی صحنه رفتند.
اولین گروه شرکت کننده، گروه موسیقی «زهراییون» از اهواز با قطعه «تراب جاویدان» به سرپرستی علی اکبر فلاحی اجرای خودرا انجام دادند. گروه دوم نیز «مصباح الهدی» لارستان بود که با قطعه «همدم علی» به سرپرستی یزدان پناه به صحنه رفت.
سپس گروه سرود «شهید فانی» از لارستان قطعه ای با عنوان «نم نم بارون» را خواند. سرپرستی این گروه را محمدمهدی باقری برعهده داشت.


گروه چهارم، «آوای رضوان» از گرگان به سرپرستی امامی و سپس گروه پنجم «همسرایان» از آبادان به سرپرستی تنهانژاد اجرایشان را انجام دادند.
در ادامه گروه ها برای دقایقی به استراحت پرداختند تا ادامه اجراها در بخش دوم از سرگرفته شود.
گروه سرود «پسران خورشید» از یاسوج اثری فولکلور از این استان را با عنوان شادیانه و بر طبق رسم و رسومات آیینی و محلی ازدواج و فرهنگ خانواده اجرا کرد. سپس گروه «سراج» از خراسان رضوی شهر مشهد به صحنه رفت.


گروه آفاق از استان گلستان به سرپرستی فرهمند بهاردوست، اجرائی با عنوان «شکوه وطن» را با موضوع ایران اجر کرد و گروه نهایی «آرشه» از اصفهان بود.
برگزاری بخش نهاییِ اولین دوره جشنواره ملی سرود فجر، از ۲۳ شهریور شروع و تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد. در این بخش، گروههای راه یافته به مرحله نهایی روی صحنه تالار رودکی و در مقابل داوران به رقابت می پردازند.




1403/06/26
12:12:44
5.0 / ۵
37
تگهای خبر: جشن , جشنواره , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 551
بازدید دیروز: 5,654
هفته اخیر: 38,866